افتتاح حساب بانکی بین المللی در ترکیه 2024؛ با پاسپورت و بدون نیاز به زندگی
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


همانطور که می دانید بسیاری از افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار یا توسعه و گسترش دارند و یا افرادی که درآمد ارزی دارند، برای مدیریت سرمایه یا واریز درآمد خود نیاز شدیدی به داشتن حساب ارزی بین المللی خواهند داشت. اگرچه افتتاح حساب ارزی بین المللی به طور کلی کار چندان دشواری نیست، اما تحریم های مالی و بانکی فراوان علیه ایرانیان، افتتاح حساب بانکی در خارج از کشور و یافتن بانک ها و مراکز مالی و اعتباری قابل اعتمادی را که می توانند به ایرانیان خدمات رسانی کنند، دشوار کرده است. .. سخت و طاقت فرسا باشد. بنابراین یکی از امن ترین و راحت ترین راه ها افتتاح حساب بانکی ترکیه است. با افتتاح حساب بانکی در ترکیه می توانید از خدمات گسترده و پرکاربرد بانکی در این کشور بهره مند شوید و به راحتی سرمایه خود را در مقابل مدیریت کنید. در شرکت مهاجرتی به بررسی مزایا، رویه ها و مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه می پردازیم.

افتتاح حساب ارزی (یورو، پوند، لیر و ...) در ترکیه

زمانی که در ترکیه حساب بانکی باز می کنید، می توانید به ارزهای مختلف از جمله یورو، پوند و لیر سپرده گذاری کنید. جالب است بدانید که هم ساکنان و هم اتباع خارجی می توانند حساب بانکی ترکیه افتتاح کنند. یعنی مهم نیست که در ترکیه زندگی می کنید یا نه، به هر حال می توانید حساب ارزی در این کشور باز کنید.

برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه 2024 باید:

انتخاب بانک: ابتدا باید بانک مناسبی را برای افتتاح حساب ارزی خود در ترکیه انتخاب کنید. عواملی که در انتخاب بانک مناسب باید در نظر گرفته شوند عبارتند از شرایط، کارمزد، خدمات و تسهیلات مختلف بانک های مختلف از جمله ارزهای پشتیبانی شده. البته خارجی ها به خصوص ایرانی ها فقط می توانند در بانک ساریم و ایش بانک افتتاح کنند.

مراجعه حضوری به شعبه بانک مربوطه برای افتتاح حساب ارزی مراجعه به شعبه مربوطه بانک الزامی است. با مراجعه به شعبه بانک مورد نظر خود می توانید با مشاور بانکی جهت افتتاح حساب ارزی خود و کسب اطلاعات لازم مشورت نمایید.

تکمیل فرم درخواست افتتاح حساب: در مرحله بعد باید فرم درخواست افتتاح حساب ارزی را پر کنید. این فرم حاوی اطلاعات شخصی، ارز انتخابی و سایر جزئیات حساب بانکی شما است.

ارائه مدارک مورد نیاز برای تایید اطلاعات: برای افتتاح حساب ارزی باید مدارک هویتی خود مانند پاسپورت یا هویت ملی را به بانک بیاورید.

واریز مبلغ اولیه به حساب: برخی از بانک ها پس از انجام مراحل اولیه، افتتاح کننده حساب را ملزم به واریز مبلغی به عنوان سرمایه اولیه به حساب ارزی خود می کنند. این مبلغ معمولاً مبلغ ثابتی است و از شما خواسته می شود حساب باز کنید. توجه داشته باشید افرادی که کارت اقامت ترکیه ندارند برای افتتاح حساب ارزی باید حداقل 10 هزار دلار یا یورو را به مدت حداقل سه ماه در حساب خود مسدود کنند و سپس می توانید به صورت عادی حساب خود را دریافت کنید.

دریافت اطلاعات حساب بانکی: پس از انجام مراحل فوق می توانید اطلاعات حساب ارزی مانند شماره حساب، شماره شعبه و کارت اعتباری را دریافت کنید.

صدور ویزا و مسترکارت فیزیکی در ترکیه

مورد دیگری که توجه بسیاری از صاحبان مشاغل را به خود جلب کرده است، امکان صدور کارت فیزیکی ویزا یا مسترکارت است. با افتتاح حساب خارجی در برخی از بانک های ترکیه می توانید ویزا یا مسترکارت واقعی نیز دریافت کنید. این کارت ها به شما این امکان را می دهد که به راحتی از خدمات بانکی استفاده کرده و تراکنش های مالی خود را انجام دهید.

کارت اعتباری و کارت نقدی

علاوه بر مسترکارت و ویزا، می توانید کارت های اعتباری و کارت های نقدی مرتبط با حساب خود را نیز بپذیرید. البته ذکر این نکته ضروری است که هر یک از این خدمات و امکان دریافت آن بستگی به بانک برای افتتاح حساب شما و سرویس مورد نظر دارد. بنابراین قبل از افتتاح حساب در مورد هر یک از این موارد و بانک های مختلف ترکیه تحقیق کنید.

تفاوت بین کارت اعتباری و کارت اعتباری

کارت‌های نقدی و کارت‌های اعتباری دو نوع محبوب کارت بانکی هستند که عملکردها و ویژگی‌های متفاوتی دارند. در ادامه به تفاوت های اصلی کارت اعتباری و کارت اعتباری خواهیم پرداخت:

1. منشا سکه

کارت نقدی: استفاده از کارت نقدی به این معنی است که از پول موجود در حساب بانکی خود برای اکثر خریدها و پرداخت ها استفاده می کنید. به عبارت دیگر، هنگام خرید با کارت اعتباری، پول مستقیماً از حساب شما کسر می شود.

کارت اعتباری: وقتی از کارت اعتباری استفاده می کنید، در واقع از وام بانکی خود خرج می کنید، بنابراین هنگامی که خرید با کارت اعتباری پرداخت شد، به عنوان مبلغ بدهی به بانک در پایان دوره صورتحساب محاسبه می شود. پس از آن شما موظف به پرداخت بدهی به بانک خواهید بود.

2. برای حذف حاشیه

کارت نقدی: محدودیت های برداشت کارت نقدی به مبلغی که در حساب بانکی خود دارید بستگی دارد. به عبارت ساده، شما فقط می توانید به اندازه ای که در حساب خود دارید خرج کنید.

کارت اعتباری: استفاده از کارت اعتباری به شما این امکان را می دهد که تا میزان اعتباری که بانک اعطا می کند پول خرج کنید. بنابراین می توانید بیشتر با کارت اعتباری خود پرداخت کنید. برای حفظ اعتبار بانکی خود، باید بدهی کارت اعتباری خود را به موقع بازپرداخت کنید.

3. امکانات

کارت نقدی: کارت نقدی اغلب به عنوان یک وسیله پرداخت الکترونیکی برای انجام پرداخت ها در مغازه ها و برداشت پول از دستگاه های خودپرداز استفاده می شود.

کارت اعتباری: کارت اعتباری به شما این امکان را می دهد که خریدهای ماهانه خود را با کمترین دردسر پرداخت کنید و در صورت نیاز به تدریج بدهی بانکی خود را پرداخت کنید.

افتتاح حساب بانکی بین المللی در ترکیه 2024

به عنوان یک خارجی، می توانید اهداف مختلفی برای افتتاح حساب بانکی ترکیه داشته باشید، از تجارت و امور مالی گرفته تا انتقال پول به دیگران. بنابراین افتتاح حساب بانکی در ترکیه می تواند گزینه بسیار بهتری نسبت به استفاده از خدمات یک شرکت واسطه و پرداخت هزینه های بالا باشد. وقتی حساب بانکی ترکیه باز می کنید، می توانید از مزایای بانکی و انتقال پول بدون محدودیت و مادام العمر برخوردار شوید.

از جمله مزایای افتتاح حساب بانکی ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان دریافت پرداخت ها و هزینه های جاری ارزی

امکان پرداخت قبوض در خارج از کشور

انتقال پول به کشورهای مختلف

امکان خرید از سایت های خارجی و فروشگاه های آنلاین

امکان تبادل ارز

نحوه افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای افراد غیر مقیم

ابتدا به افتتاح حساب ارزی در ترکیه فکر کنید؛ لازم است حداقل یک بار به شعبه بانک مورد نظر خود در ترکیه مراجعه کنید. لطفاً به یاد داشته باشید که اگر در ترکیه اقامت ندارید، فقط از طریق بانک کشاورزی می توانید حساب باز کنید. پس از سفر به ترکیه و مراجعه به یکی از شعب بانک کشاورزی باید مراحل زیر را طی کنید:

چگونه در ترکیه حساب بانکی باز کنیم؟

به طور کلی راه های مختلفی برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه وجود دارد.

اگر در ترکیه زندگی می کنید حساب باز کنید

اگر در ترکیه زندگی می کنید، افتتاح حساب بانکی در این کشور برای شما سخت نیست. کافی است به یکی از شعب بانک های مورد نیاز با مدرک تابعیت و اقامت مانند کیملیک، کارت نفوس، قبوض آب و برق و سیم کارت مراجعه کنید.

اگر در ترکیه زندگی نمی کنید یک حساب باز کنید

اگر مقیم ترکیه نیستید و قصد افتتاح حساب ارزی در این کشور را دارید، باید به شرح زیر عمل کنید:

ارائه سیم کارت ترکیه

کد مالیاتی را از اداره مالیات دریافت کنید

برای تکمیل سایر مدارک به صورت حضوری به بانک کشاورزی یا شعبه بانک ایش مراجعه کنید.

افتتاح حساب از طریق ثبت شرکت در ترکیه

راه دیگر برای افتتاح حساب با شرکتی است که قبلا در ترکیه ثبت نام کرده اید. حساب مربوط به کسب و کار شما در کسب و کار یا تجارت است، به این معنی که امکاناتی مانند داشتن چندین امضا در حساب و تعیین مدت زمان برداشت برای هر شریک در دسترس خواهد بود.

افتتاح حساب با سپرده

سپرده مدت دار راه دیگری برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه است. به این ترتیب لازم است مبلغ مشخصی (اعلام شده توسط بانک) به عنوان سپرده بلند مدت در یکی از بانک های ترکیه قرار گیرد. نکته مثبت این روش این است که سود سپرده به دست می آید.

مدارک لازم برای افتتاح حساب ترکیه

از آنجایی که افراد غیر مقیم فقط از طریق بانک کشاورزی می توانند حساب بین المللی در ترکیه افتتاح کنند، در این قسمت به معرفی و بررسی مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی ترکیه برای مقیم می پردازیم. در فصول بعدی نیز به مدارک و مراحل افتتاح حساب غیر مقیم می پردازیم.

اگر مقیم ترکیه هستید، برای افتتاح حساب بانکی ترکیه باید مدارک زیر را ارائه دهید:

اصل پاسپورت

کارت اقامت

شماره مالیاتی

سیم کارت ترکیه





:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 19 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: